15-02-11

Gesloten elektisch 2 per.voertuig op drie wielen

 

Electric Tricycle Specification:
Motor: 500W
Battery: Lead-acid 12V/20Ah x 4 pcs.
Max. Speed: 35 to 40 Km/h
Brake: Front wheel brake by hand, Rear wheel brake by pedal.
Wheel: Front wheel 300-10, Rear wheel 250-16
Body: Made of fiberglass with painting
Car Roof: Made of Acrylic
Gradient: 25 degree
Seats: 3 passengers ( include driver )
Drive distance: 50 Km per charge
Charge time: Lead-acid battery 4 - 8 Hours LiFePO4 battery 1 - 2 hour.
Open the rooftop: Wireless controller to open and close the rooftop from outside,
when you are in inside that have button to control the rooftop.
Package:
Dimension: L. 2100 x W. 1100 x H. 1300 mm.
Net Weight: 170 Kgs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21:34 Gepost door groenrijder in C) Scooter | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

25-01-10

Classic scooter swiss made

 

http://www.kyburz-classic.ch/d/frame_fahrzeug.htm 

Zwitserse scooter CLASSIC.

De elektrische Zwitserse CLASSIC, een flink uit de kluiten gewassen scooter die in verschillende uitvoeringen te krijgen is, en alle omstandigheden op uw weg aankan.
Met de overvolle wegen en het milieu die stilaan naar de knoppen gaat is dit het ideale vervoermiddel voor in de stad en er omheen.
Geen probleem met hellingen of een bosweg, deze stoere knaap slaat er zich wel doorheen.
De Classic is ook verkrijgbaar als gesloten voertuig, of ook nog als bestelwagen, de CARGO CLASSIC  voor de klusjes, pizzaman of noem maar op.
Een meer dan volwaardige vervanger voor de outbollige brommer of scooter op benzine.

Info Nederland   http://www.freewiel.nl/

classic.green

14-12-09

Free Duck made by Ducati

 

 

Free Duck, het voertuig die je uit wind en regen houdt.

Een handig wagentje voor twee, of met een pak bagage.
Het wagentje kan je krijgen volledig op elektriciteit, of een Hybride die je zowel op benzine als elektrisch kan rijden, een leuk stadswagentje die vanaf 17 december 2009 door de post in Damme zal getest worden, ze kregen drie van die wagentjes toegewezen, net zoals in enkele andere landen, die het wagentje zullen evalueren.

Een mens die zichzelf respecteert kan dit enkel maar toejuichen zeker nu met alle negatieve geruchten over het klimaat, en elke druppel op die hete plaat telt voor twee.

De tijd is gekomen om onze zienswijze en gewoonten over vervoer en milieu  ernstig te gaan bijschaven, ook voor de toekomst van onze kinderen.

 

http://www.freeduck.eu/gallery/index.html#

1groenrijder-freeduck

Dit zou onder andere ook een ideaal wagentje zijn die de natuurvrienden

 Met oog op het milieuaspect is rijden in een elektrisch aangedreven voertuig vele malen beter omdat zij geen schadelijke uitstoot veroorzaken. Hoewel er echter wel CO2 wordt geproduceerd bij het opwekken van de stroom in de elektriciteitscentrales, die wel vele malen minder is dan bij individuele verbrandingmotoren.
Weet ook dat  het rijden in bijvoorbeeld een elektrische auto omgerekend € 1,- aan energie per 100 kilometer kost. Dat is een tiende van de kosten die een auto met een verbrandingsmotor maakt.
Daar het merendeel van de verplaatsingen in Vlaanderen eigenlijk relatief klein is , ongeveer 50 km per dag of minder, rijdt die al voor 300 euro per jaar, waar iemand met een benzine of diesel voertuig, bij dezelfde omstandigheden gewoon een 2000-3000 euro mag ophoesten, dit zonder rekening te houden met de vrees en zekerheid dat fosielle brandstoffen almaar duurder zullen worden. 
Ook help je zo mee aan het tegenwerken van de opwarming van de  planeet, want de tijd is niet meer zo veraf dat je niet anders meer kan dan alternatief te gaan rijden.