07-12-07

Breeze Afikim scooter


 


Zie ook de update onderaan het artikel

De Breeze   

Een electrische scooter, speciaal voor ouderen, mindervaliden, en uitstekend geschikt voor de iets zwaardere medemens. Deze scooters worden ook meer en meer ontdekt door mensen die de hoge benzineprijzen willen indijken, en dan liever met de scooter de dagelijkse boodschappen gaan afhalen, en je doet er het milieu een plezier mee.

3 of 4 wielen grote wielen allen voorzien van schokbrekers

Optimale stabiliteit en lichte stuurbediening

Krachtige scooter voor zwaar gebruik met hoogwaardige techniek

Volledig verstelbare stoel

Verstelbaar stuur, krachtige verlichting

Mandje voor en achter , spiegel

Gebruiksvriendelijke bediening, met geavanceerd veiligheidssysteem. wereldwijd getest en goedgekeurd.

Afikim scooters zijn veelgevraagde scooters in de Verenigde staten, Australie, en Europa, die er bijzonder gewaardeerd worden door hun betrouwbaarheid en stevigheid.  Ook de moderne vormgeving, die meer doet denken aan een motorscooter , en waar vele innovaties uit de automobielwereld in verwerkt zitten maken van dit voertuig een topper, die als een de beste ter wereld aanzien wordt.

De Afikim scooters worden al sederd 1980 gefabrikeerd in Israel, en zijn ondertussen in de hogere klasse, als all round scooter  een begrip geworden.

Er is ook een afdak ( Canopy ) te verkrijgen als optie, ideal zowel om de zonnestralen te temperen, als om in een bui iets droog te zitten.

DE producten hebben allen wereldomvattende  goedkeuringsmerken voor kwaliteit en veiligheid.

AFIKIM ELECTRIC MOBILIZERSTM is ISO 9001-2000 qualified, and all products comply with the strictest of International Safety Standards, including:

breeze-r

De Breeze, één van de modellen die gemaakt worden bij Afikim is in de driewiel uitvoering  145 lang, 68 cm breed, met een transporthoogte van 90 cm.

Met batterijen weegt deze scooter 150 kg. Een snelheid die in belgie tot 17 km per uur oploopt,  regelbaar, alsook een achteruitstand aan 5 km per uur.

Op dit voertuig kan zonder verpinken een persoon van 160 kg plaatsnemen. De bodemvrijheid is tot 12 cm, en kan moeiteloos een helling tot 21% aan . Ook de draaicirkel met zijn 140 cm is een ideaal gegeven. Totaal kan je 45 km afstand afleggen op een batterijlading, wat je een gerust gevoel heeft.

Als je ooit met een Breeze hebt gereden wil je geen andere meer.

breeze3wiel

VERDELER VERKOOP BELGÏE:  

 

Relaas van één jaar Breeze gebruik.

In alle objectiviteit moet dit ook gezegd worden:

De aankoop van deze breeze three wheel van Afikim kost wel een aardige duit, en kost ook nog wel een cent na de aankoop.
Waar je bij een auto het eerste onderhoud gratis krijgt is dat bij de Breeze heel wat anders, en kost zelfs meer dan een onderhoud van een Ford diesel Mondeo.

Bij een aankoop in Brugge zoals ik hebt gedaan zou je de onderhoudsbeurten aan verminderd tarief krijgen , maar ik schrok mij toch een hoedje als ik de factuur thuis kreeg , namelijk 156 euro, dat is meer dan 6000 oude franken, eigenlijk exact aan dagkoers = 6293.02 frank, waar wel het ophalen en terugbrengen inbegrepen was, wat waarschijnlijk ook wel de prijs verklaart..
 (wij plaatsen de oude frank erbij omdat veel oudere mensen gebruiker zijn van deze wagentjes, en bij een onderzoek gebleken is dat zij veelal omrekenen naar franken.)

Normaal is een elektrische motor veel onderhoudsvriendelijker is dan een verbrandingsmotor, buiten enkele koolborsteltjes , als het al geen borstelloze motor zou zijn, een vleugje lucht in de banden, bouten aanhalen, en nog hier en daar wat kogellagers met wat smeermiddel is de zaak geklonken.

Langs de andere kant voel je ogenblikkelijk dat er aan "gewerkt" is, hij loopt terug soepel en licht, Ik ben dus uiterst tevreden van het geleverde werk
Ook over de gebruikservaringen blijf ik erbij, een uitstekende scootmobiel met formidabele eigenschappen, die zich zonder  moeite een weg baant, ook op moeilijker terrein , maar niet " De van HET". Zoals je volgens de publiciteit rond deze schooter zou mogen verwachten.

Kijk maar even naar de volgende foto's van deze Afikim Breeze T3.

Zonder te spreken van veel roest op alle metalen delen, niettegenstaand het tuig telkens in een droge binnenruimte staat, kan je niet blij zijn met een zogezegde superkwaliteitszetel...

 

Breeze-afikim-scooter,-

 

 


 

 

Commentaren

Wij wonen al jaren in de states, florida,Zijn eigenlijk afkomstig van Tilburg, en mijn vader heeft al enkele jaren deze Breeze. De vorige konden bijlange niet aan dit voertuig tippen, en dat zie je hier, die rijden er bij ons met bosjes rond.
Ben hier terechtgekomen door een link gevonden op een Amerikaanse site

Gepost door: tom V | 11-12-07

Mooi en informatief Daar zal ik toch even moeten gaan zien, is niet zo veraf, en daar ik er geen kan bekomen door toedoen van het ziekenfonds, wil ik wel iets beter dan de speeltjes die ze daar aanbieden.
Trouwens, mooie en leerzame site hier, bedankt.

Gepost door: Willems | 17-03-08

breeze Hey, heel mooie artikel. Kan ik zien van wie dit artikel komt? Zou de persoon toch hartelijk willen danken!

Gepost door: Yann | 20-12-08

breeze ik heb er 1 te koop voor 500 euro staat in nl vlakbij breda tel 0031 653 42 1608

Gepost door: cees | 04-01-09

Hallo Wij hebbern er net zo een gekocht voor ons vader, die had zicht al lang zoiets moeten aanschaffen.
Hij rijd er nu al enkele maanden mee, en is steeds op de baan, genieten dat hij daarmee doet, het is niet te beschrijven.
Prachtige en informative site, hadden hier toen eigenlijk al onze keuze gemaakt welke het zou moeten wezen.
Groetjes en bedankt.

Gepost door: Michelle | 16-01-09

Bedankt voor de informatie. Hallo.
Door uw blog hebben wij ook een Breeze aangekocht
Besteld om de voordelige prijs, in Duitsland, en een week later al geleverd in Nederland, Den Haag.
Zoals je hier schreef, klopt het ook met de werkelijkheid.
Wij hebben nu enkele maanden het toestel, en echt super geweldig, ook voor de langere ritjes.
Groetjes, René.

Gepost door: René Soetendijk | 17-05-09

Loppem W.VL. Mijn man dacht ook aan zo een breeze, en bij onze zoektoch hier gekomen.
Gelukkig lezen wij hier ook over de negatieve aspecten van deze mobielscooter.
Voor deze prijs mag het wel ietsje beter en betaalbaarder zijn achteraf.
Onze keuze zal dus zeker nog veranderen.
Groeten Ria

Gepost door: Ria | 17-11-09

Kijk waar en wat je koopt !!!! Ik heb deze vroeger ook 2 jaar gehad, de breeze.
Had ook problemen met roest, met de richting aanwijzers die te pas en onpas niet werkten en de zetel weggezakt over de gehele voorkant.
Deze is nu weg door een ongevalletje doordat ook het stoplicht niet werkte. Niet een echt slechte scooter, maar veel kleine problemen met de breeze, en bovenal, na 1,5 jaar de batterijen al naar de knoppen, en maar 6 maand garantie,(700 euro meneer, dank u.).
Daarna een gekocht bij de Ziekenbond CM,een mini Crosser, veel beter van zitcomfort,een in alle opzichten nog beter toestel,ook veel betere service dan die 'zelfstandige scooterboer' en de batterijen zijn nog altijd even goed zoals ze bij het begin waren.
Kijk waar, en wat je koopt zou ik zeggen.

Gepost door: Dries D. west. vlaanderen. | 13-05-10

hoe kan je hem iets sneller dan 10km laten lopen ?

Gepost door: jacco | 19-01-11

De breze loop toch al 16 à17 km/uur. en is wat ze ook beweren een stevige uitstekende mobilizer

Gepost door: WEBMASTER | 19-01-11

ik heb deze scootmobiel nou bijna 3 jaar maar ik heb nog nooit echt serieuze problemen mee gehad ik rij overal door heen door sneeuw modder woon vlakbij een grootbos waar ik heerlijk mee kan rijden met de hond naast mij vastgebonden aan de leuning van de scoot
Ik kan iedereen een afikim breezer aanraden. die van mij loopt 15 km per uur had wel iets harder gemogen(heb jaren lang gewone scooter gereden dan is de snelheid gauw te langzaam) Ik heb hem gekregen via mijn gemeennte dus mij kost het niks. Alleen ik ben nou opzoek naar zo'n regenscherm over de scootmobiel iemand een idee waar ik die kan krijgen?

Gepost door: Rianne | 21-01-11

Binnenkort krijg ik een Breeze. Het is mijn eerste scootmobiel. Ik mocht mijn wensen kenbaar maken, waar de scootmobiel voor gebruikt wordt. Om op bospaden en landweggetjes naar de natuur en de vogels kijken. Dus voor oneffen terein. Ik had gevraagd voor een "offroad" model. In ieder geval een scootmobiel die dat aankan. Het advies was een Breeze.
Is dat wel een goed advies?

Gepost door: Cor | 02-02-11

Hallo Cor.
Ik kan je wel meegeven dat het een sterke machine is, ook het uitzicht is niet zo direct een mindermobiel plaatje.
Ik rij er door (slijk)padjes, bos, en zelfs sterke hellingen op, die doet het allemaal zonder morren,ook het voetpad op zonder verlaging, neemt hij zonder pardon.
Wel zijn er verschillende delen die snel roesten, de zetel hangt ook, bij mij, snel door.
Hij is sterk, want na een auto aanrijding, spiegel eraf, zetel en stuur en duw gehad, mandje naar de knoppen, maar rijdt nog als nieuw.
Je moet ook zien als het stuur goed staat voor jou, ik krijg hem niet echt zoals ik zou wilen.
Het klakson is te licht, mensen horen het niet, ook staat er geen snelheids en kilometerteller op, vind dit een tekortkoming.
Besluit, een echte off road kar, ik zou het niet de rolls royce noemen zoals ze zeggen, maar de landrover.
Groeten

Gepost door: roysfoto | 03-02-11

Beste,

hartelijk voor je reactie. Hier heb ik wat aan. Ik had gevraagd voor een Breeze 4. Die staat overal afgebeeld in een weiland (met schapen) dus dacht ik dat is een echte offroad. De Breeze 3 wordt geleverd met een onderhoudscontract. Dus als die gebreken zich voordoen zoals je zegt moet de leverancier dat oplossen.
Hartelijke groet, Cor.

Gepost door: Cor | 04-02-11

Gaarne een offerte voor een Breeze die 22km/uur doet

Gepost door: Cerfontaine | 26-08-12

Gaarne een offerte voor een Breeze die 22km/uur doet

Gepost door: Cerfontaine | 26-08-12

De Breeze is mijn tweede scootmobil, de eerste was een Exel,maar de Breeze is werkelijk de Mercedes onder de scootmobilen,ik weeg 127kg en rij er nu drie jaar mee, maar ik kan nog geen enkel mankement ontdekken
Vriendelijke groet

Gepost door: Theodoor | 17-10-12

De Breeze afikim, is zeker stukken sterker dan een Solo active.
Die is 6 maand oud. De zetel is erg moeilijk te verstellen, gaat zelfs niet meer op en neer.
Het slotje voor de startsleutel staat op een erg onhandige plaats uit het zicht !
En het ergste is nog,de aanzet kracht, als je in een klein putje van de bodem staat, kan je niet meer voor of achteruit !! of voor een boordsteen van nog geen 2 cm kan je niet meer vooruit.
Echt geen kracht heeft die Solo, ook niet op hellingen, met moeite kom ik boven de bruggen over de snelweg.
Misschien dat het nog te doen is voor een 60 kg wegend persoon, maar zeker niet voor iemand die 30 kg meer weegt.
Maar snel is deze Solo wel, loopt op het gemak 21 km per uur, waar de Breeze met moeite 16 km haalt, en dat is goed merkbaar, zelf met een berijder van 100 km.
Maar zoals gezegd, de Breeze is een landrover, en de Solo eender speelgoed, die waarschijnlijk geen 2 jaar het zal volhouden, want nu al maakt hij een ritselend geluid aan de linkerkant, net alsof de wiellagers al sleet hebben.
En dat voor een karretje die evenveel kostte als die Breeze.
Al met al zou ik dit enkel aanraden als je een snelle scootmobiel wilt, die je na een tijdje weer van de hand wil doen, met groot geldverlies..

Gepost door: rogier | 18-10-12

Door een ongeval op 29/07/2013 is mijn scooter beschadigd en moeten er nieuwe vervangstukken worden besteld Mijn vraag is hoe het komt dat we zolang op de nieuwe
stukken van mijn breeze moeten wachten ik hoop dat mijn breeze spoedig hersteld is

Gepost door: De Vos Roger | 08-08-13

De commentaren zijn gesloten.